25 February, 2012

Eclipse Android


Kæmper med Eclipse, der ilkke vil installere Android fra https://dl-ssl.google.com/android/eclipse.Tilsyneladende mangler nogle afhængigheder; men fejlmeddelelsen er vanskelig at tyde.

På papiret skulle det være let nok; men Eclipse fungerer ikke som beskrevet i "Learning Android". Måske skal jeg prøve at køre Eclipse i et andet miljø end 64-bit Linux?


Til gengæld er installationen af selve Android ok, så det er kun Eclipses IDE, der ikke fungerer endnu.

Forsøg

  • En anden kilde anbefaler http://dl-ssl.google.com/android/eclipse/ - men samme fejl fortsætter.
  • Andre anbefaler at køre Eclipse som superbruger (prøver det nu)
Forsøget virkede ikke. 


Fandt en blogger , der mener at Debians 3.5.1 pakke er "buggy". Jeg bruger en senere pakke; men måske er fejlen stadig ikke rettet? 


Bloggeren anbefaler at downloade Eclipse Classic fra http://www.eclipse.org/downloads/ - hvilket jeg så prøver.


  • Fjerner Debians Eclipse (apt-get remove eclipse)
  • Downloader Eclipse Classic.
Men Eclipse Classic virker ikke. Nærlæste "Learning Android", hvor der står, at man skal downloade "Eclipse IDE for Java Developers" (Linux 64-bit version). Prøver igen at downloade Eclipse. Jeg får noget for flatrate i dag...

Eclipse for Java Developers
Er hentet. Denne version finder - efter lidt ventetid - de nødvendige biblioteker. Jeg kan nu acceptere licensen og Eclipse færdiggør installationen.

Tilbage står kun at sige: denne gang virkede sagerne som de skulle på mit Debian system.

No comments: