11 February, 2011

Adblocing er kriminelt

Nu har en jurist fundet ud af, at adblocking er kriminelt: "Louise Staalø Knudsens analyse fastslår, at brugerne samt personerne bag ad-blockere bryder ophavsretsloven." (Computerworld)

Hvis - og jeg skriver - hvis denne jurist har ret, så er konsekvenserne ganske komiske:
  • Antivirus er ulovligt - det ændrer jo ophavsmandens koncept.
  • Firefox-brugere er kriminelle, eftersom de har muligheden for at blokere for reklamer.
  • iPads mv. kan ikke vise Flash. Det blokerer for reklame! iPad-brugere og Apple-koncernen er kriminelle.
Når en lov er tåbelig nok, så bør folk have mod nok til at byde den trods. Jeg vil selv bestemme, hvad jeg ser på min skærm. Og hvis det er kriminelt, ja så er vi mange, der er forhærdede kriminelle. Her begynder min kriminelle løbebane....

Reclaim the Screen!

No comments: