09 May, 2010

XFCE

I første omgang blev serveren noget ustabil efter opgraderingen til Ubuntu 10.04. Det viste sig, at Firefox skulle fjernes og geninstalleres. Hvorfor ved jeg ikke. Java er installeret; men virker ikke med min netbank. Netbank virker heller ikke med mine øvrige linuxsystemer i og uden for huset; så jeg har en mistanke om at det skyldes en "oprimering til Internet Explorer" fra bankens side (Bemærk den bidende sarkasme).

Nå, måske er netbanken selv ustabil i dag. Selv i Internet Explorer var der tekniske problemer...

Når jeg bruger Firefox under Gnome kører CPUen konstant på 100%. Derfor har jeg valgt et mere simpelt skrivebordsmiljø XFCE. Umiddelbart hjælper det lidt på hastigheden.

Under XFCE bruger Firefox kun 30% af CPUens regnekraft, når der sker noget. XFCE lader til at være et passende miljø for den nuværende udgave af linux.

No comments: