21 January, 2010

FK og joomla 1.5

FKs joomla ville ikke vise artiklerne på forsiden. Af en eller anden grund var samtlige sektioner forsvundet. Opgraderede til Joomla 1.5, da supporten på one.com mente, at det var nødvendigt.

Efter opdateringen samme problem.....!

Så opdagede jeg, at samtlige sektioner var forsvundet. Når artiklerne ikke er knyttet til en sektion, så véd joomla ikke, hvor artiklen hører til. Og det forklarer den blanke side.

Løsningen blev (efter mere end 8 timers forsøg...) at overflytte samtlige artikler til een kategori. Og derefter virkede sagerne igen.

3 comments:

Anonymous said...

Hey. Jeg har samme problem med at alle mine sidder er tomme for tekst. Jeg forstår dog ikke helt hvordan du har fået rettet fejlen ? Min sider er http://casakeller.dk

Per Thykjær Jensen said...

På fredenskirken.dk var alle sektioner af en eller anden grund slettede. Konsekvensen blev natuligt nok, at Joomla ikke vidste, hvor indholdet skulle placeres. Og derfor står siderne tomme.

Webhotellet mente, at jeg skulle opgradere til joomla 1.5. Det gjorde jeg så - og eksporterede indholdet via migratormodulet.

I forbindelse med import af data fra backupfilen opdagede jeg, at sektionerne manglede.

I første omgang oprettede jeg en sektion ved navn "test" og smed samtlige kategorier ind under denne.

Så kom indholdet tilbage.

Men jeg ved stadig ikke, hvordan sektionerne kunne forsvinde.

Per Thykjær Jensen said...

I øvrigt er det en fed menu du har på casakeller....