21 September, 2009

Tinglysning.dk II

Det er håbløst at henvende sig telefonisk til tinglysning.dk. Kommunen kan heller ikke hjælpe med et skema, når man ikke har Internet Explorer 7. Næh nej, prøv professionel hjælp.

Jeg prøvede at ringe til tinglysning.dk. Køen var på 20 personer. Denne "service" er fuldstændig håbløs! Man kan som almindelig borger ikke få hjælp når det gælder tinglysning. Kommunens råd var: få professionel hjælp. Jo godmorgen... måske er systemet gjort ekstra besværligt for private, simpelt hen for at beskytte den brance der skriver skøder...

Nå, jeg kan ikke få svar på mit spørgsmål om hvorvidt "optimeret til IE" betyder at man ikke kan anvende Firefox?

Nu skal jeg igen bestille en digital signatur, som udløber om tre måneder, fordi jeg kun bruger den sporadisk. Hvem ved om det er spild af tid.

2 comments:

Anonymous said...

Tja, hos mig fungerer tinglysning.dk kun i firefox og ikke i explorer 7! Får meddelelse om fejl på siden, lige meget hvilket link jeg trykker på, når jeg prøver via explorer. Tinglysningsretten har meddelt mig (efter 1 times venten i telefonen), at det er et internt it-problem, som skal løses af vores it-mand. Men på 2 af vores maskiner fungerer det i explorer 7 uden problemer og alle sikkerhedsindstillinger er de samme. Frustrerende...

Per Thykjær Jensen said...

Tak for dit indlæg.

Ok, hvis det virker i Firefox, så er problemet mindre end hidtil antaget. Så fungerer det måske også via linux. Nå - jeg afventer, tåmodigt, svar fra DanID.